SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Umeå Gymnastikförening
Gymnastik

Passbeskrivningar Gymmix gruppträning

AMT - Avancerad Motorisk Träning - Johan & Lucas

Inga förkunskaper krävs – så länge du vill och inte är rädd för att testa något nytt! Träningen kan anpassas så att en nybörjare och tidigare elitgymnast kan ha roligt tillsammans! AMT betyder Avancerad Motorisk Träning och kombinerar gymnastikens grundträning med intensiv cirkelträning. AMT är också en träningsform för hela kroppen. Utöver de positiva effekterna av styrketräningsmomenten tränas också koordinationsförmåga, rumsuppfattning och balans. Anmälan krävs!

 
Bollywood, Indisk dans - Ramya
I Bollywood dans engageras hela ditt väsen, hjärtat, kroppen och alla dina sinnen för att ge uttrycksfulla rörelser.
När våra tankar, känslor, handlingar och avsikter slås ihop, får vi en integrerad upplevelse som uppmuntrar och främjar känslor av helhet och inre frid. Det är definitivt det mest roliga sättet att komma i form, eftersom det innebär en hel del kardiovaskulära övningar. Det gör även att du för en stund kan fly in i en fantasivärld och vara så känslomässig, så energisk och/eller så ömklig som du själv vill, utan att behöva be om ursäkt. Bollywood dans kan skilja sig åt väldigt mycket, en kan vara väldigt traditionell, medan en annan kan vara mycket djärv, sexig och modern. Eftersom det är en kreativ explosion, hänger det mycket på koreografens/lärarens tolkning av dansen.
 
Cirkelträning - Lea/Kerstin
cirkelträning med övningar för hela kroppen och med pulshöjande inslag
 
Core - Anne-Charlotte 

Core är träning av rygg, mage och bäckenbotten för att uppnå styrka, stabilitet, balans och rörlighet i hela kroppen. Fokus ligger på balans- och styrkeövningar, med inslag av lite roliga, kluriga och ibland även tunga övningar. Du utgår från din egen nivå, tränar i din egen takt och bygger på efter hand. Passets uppbyggnad; uppvärmning, styrkeövningar 27-28 minuter, nedvarvning och stretch. Medtag gärna yogamatta.

 

EFIT - Kristin

EFITstår för Effektiv Funktionell Intensiv Träning vilket är precis vad det är – träningsformen består av korta och intensiva pass uppbyggda av funktionella rörelseövningar som effektivt gör dig allsidigt vältränad. 

 

Hiit / Penelty boxes - High intensive intervall training - Anne-Charlotte

Ett pass som pressar pulsen upp mot max och förbättrar kroppens syreupptagningsförmåga. Vi kör varje övning mellan 20-45 sek, vilar 10-15 sek och upprepar sedan detta under ca 15-30 minuter med olika konditions- och coreövningar. Under terminens gång kommer vi att varva arbete i grupp med stationer var fjärde vecka.
 
Intervallträning - Jeanette

Ett Tabata inspererat pass med intervaller. Styrka, kondition, rörlighet .

 

Lättgympa - Agata

Lättare stående träning för hela kroppen koreograferad till musik. Gruppträningspass som passar alla, och där intensiteten kan lätt anpassas individuellt efter dagsform. Vi fokuserar på rörlighet, koordination, och att få upp pulsen!

 
Medelgympa - Ewa, Kristian och Kerstin
Ett gruppträningspass som passar alla. Till medryckande musik tränar vi hela kroppen.
 

Puls/Styrka - Ulrika

Ett tabbata-inspirerat pass som inleds med gemensam gympauppvärmning, stationsträning med tabbata-intervaller och avslutning med nedvarvning och stretching. Allt till härligt taktfast musik! Varmt välkomna!

 

Senior -  Ann-Britt

Pigga Seniorer, Klassisk gymnastik som passar för alla åldrar, med träning för både kroppen och knoppen. Gympapasset omfattar uppvärmning, tänjning, kondition, koordination, styrka, nedvarvning och stretch. Utifrån din dagsform väljer du passets intensitet. Med glad och igenkännande musik inspireras du till delad rörelse och träningsglädje. Passet leds av en ledare som uppmuntrar och informerar om rörelserna.

 
Senior - EvaMarie
Senior gympa passar alla och är en allsidig och funktionell träning för hela kroppen. Du tränar kondition, styrka, rörlighet och koordination på ett effektivt och roligt sätt. Genom glad och igenkännande musik inspireras du till rörelse och träningsglädje med sannolikt god effekt. Passet leds av en instruktör som uppmuntrar och informerar om rörelserna. Gympapasset omfattar uppvärmning, tänjning, kondition, styrka, nedvarvning och muskeltöjningar i form av lättare yogaövningar och avslutas med skön avslappning. Utifrån din dagsform väljer du passets intensitet.
 
Yoga - Tuula och Linda
Med kroppsrörelser tränar vi styrka, smidighet, balans och fokusering. Rörelserna görs i koordination med andningen som är ett redskap som både hjälper oss att slappna av och öka energinivån i kroppen. Alla kan utöva yoga och rörelserna anpassas till enskilda människan så långt det är möjligt även i grupplektion. Medtag egen matta.

 

Zumba - Emma
Underbart latinska rytmer kombineras med roliga danssteg som tränar överkroppen, underkroppen och allt däremellan. Det är så kul att man inte ens tänker på att man tränar! Passar alla åldrar, inga förkunskaper krävs!
 
 
Ladda ner Medlemsappen
Ladda ner Ledarappen
Sponsorer och samverkanspartner