SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Umeå Gymnastikförening
Gymnastik

Passbeskrivningar Gymmix gruppträning

AMT - Avancerad Motorisk Träning - Johan & Lucas

Inga förkunskaper krävs – så länge du vill och inte är rädd för att testa något nytt! Träningen kan anpassas så att en nybörjare och tidigare elitgymnast kan ha roligt tillsammans! AMT betyder Avancerad Motorisk Träning och kombinerar gymnastikens grundträning med intensiv cirkelträning. AMT är också en träningsform för hela kroppen. Utöver de positiva effekterna av styrketräningsmomenten tränas också koordinationsförmåga, rumsuppfattning och balans. Anmälan krävs!

 
Cirkelträning - Anneli
Cirkelträning med övningar för hela kroppen och med pulshöjande inslag

 

EFIT - Kristin

EFITstår för Effektiv Funktionell Intensiv Träning vilket är precis vad det är – träningsformen består av korta och intensiva pass uppbyggda av funktionella rörelseövningar som effektivt gör dig allsidigt vältränad. 

 

Kreativ dans - Linda

Dans och rörelse utan koreografi, du som deltagare blir guidad till att i en trygg miljö med dämpad belysning hitta din egna rytm och rörelse i kroppen. Utifrån känsla och dagsform. Musiken och rytmerna är varierande allt från meditativ musik till rnb, afrikanska toner och rockmusik som ger en källa till att vilja skapa rörelser. 

Passet lockar till att kliva utan för din comfort zone för att utforska ditt rörelsemönster och din dansglädje. Motion för kropp och själ.

 
Medelgympa - Ewa, Inga-Maj, Marie och Kerstin
Ett gruppträningspass som passar alla. Till medryckande musik tränar vi hela kroppen.
 

Puls/Styrka - Ulrika

Ett tabbata-inspirerat pass som inleds med gemensam gympauppvärmning, stationsträning med tabbata-intervaller och avslutning med nedvarvning och stretching. Allt till härligt taktfast musik! Varmt välkomna!

 

Senior -  Ann-Britt

Pigga Seniorer, Klassisk gymnastik som passar för alla åldrar, med träning för både kroppen och knoppen. Gympapasset omfattar uppvärmning, tänjning, kondition, koordination, styrka, nedvarvning och stretch. Utifrån din dagsform väljer du passets intensitet. Med glad och igenkännande musik inspireras du till delad rörelse och träningsglädje. Passet leds av en ledare som uppmuntrar och informerar om rörelserna.

 
Senior - EvaMarie
Senior gympa passar alla och är en allsidig och funktionell träning för hela kroppen. Du tränar kondition, styrka, rörlighet och koordination på ett effektivt och roligt sätt. Genom glad och igenkännande musik inspireras du till rörelse och träningsglädje med sannolikt god effekt. Passet leds av en ledare som uppmuntrar och informerar om rörelserna. Gympapasset omfattar uppvärmning, tänjning, kondition, styrka, nedvarvning och muskeltöjningar i form av lättare yogaövningar och avslutas med skön avslappning. Utifrån din dagsform väljer du passets intensitet.
 
Sittgympa - Agata
 
Vattengympa - Agata
Är en skonsam och effektiv träning med liten skaderisk som passar de flesta. Övningarna anpassas utifrån sina egna förutsättningar.
 
Vattengympa - Carola
Är en skonsam och effektiv träning med liten skaderisk. Passet är något tuffare med möjlighet att anpassa övningar utifrån sina egna förutsättningar.
 
Yoga - Tuula och Linda
Med kroppsrörelser tränar vi styrka, smidighet, balans och fokusering. Rörelserna görs i koordination med andningen som är ett redskap som både hjälper oss att slappna av och öka energinivån i kroppen. Alla kan utöva yoga och rörelserna anpassas till enskilda människan så långt det är möjligt även i grupplektion. Medtag egen matta.
 
Tuulas onsdagspass kommer att ha focus på fysisk och psykisk balans.  Lördagspassen kommer att fokusera mer på smidighet, styrka och andningsteknik
 
 
Ladda ner Medlemsappen
Ladda ner Ledarappen
Sponsorer och samverkanspartner