Detta gäller alla grupper/sektioner som planerar starta en försäljning. Läs snabbt igenom hela texten som berör er så ni inte missar något viktigt.
- Utse en person som är ansvarig för försäljningen.
- Kommunicera planen om försäljning till gruppen
Berätta för gruppen (gymnaster och föräldrar) om att ni planerar göra en försäljning och varför ni behöver göra den. Det kan vara bra att kolla om gymnasterna redan har föräljningar i andra grupper/föreningar för att ta det i beaktande när ni själv ska välja vad ni ska sälja.
- Kontakta företaget.
För att få mer information hur försäljningen går till och vad er förtjänst blir. När ni bestämt er vilket företag ni ska sälja för ser ni till att försäljningen går via föreningens namn. Försäljningen ska inte stå på en privatperson. Fakturaadressen för Umeå Gymnastikförening är inbox.lev.201691@arkivplats.se
- Genomför försäljningen
Varje gymnast ansvara själv för att samla in pengarna från "sina kunder". Sammanställ försäljningen och skicka in.
- Fakturering från föreningen till gymnaster
När försäljningen är avslutad sammanställer den som är ansvarig en lista med namn på gymnasterna och summan som de ska betala. Förtjänsten på försäljningen sätts in på er grupps lagkassa. Sammanställningen mejlas till hanna.lundholm@umeagf.se som skickar ut fakturor till respektive gymnast.
OBS! Vi använder inte Swish för insamling av pengarna, endast fakturor.