Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Passbeskrivningar Gymmix gruppträning
Bollywood, Indisk dans med Ramya
I Bollywood dans engageras hela ditt väsen, hjärtat, kroppen och alla dina sinnen för att ge uttrycksfulla rörelser.
När våra tankar, känslor, handlingar och avsikter slås ihop, får vi en integrerad upplevelse som uppmuntrar och främjar känslor av helhet och inre frid. Det är definitivt det mest roliga sättet att komma i form, eftersom det innebär en hel del kardiovaskulära övningar. Det gör även att du för en stund kan fly in i en fantasivärld och vara så känslomässig, så energisk och/eller så ömklig som du själv vill, utan att behöva be om ursäkt. Bollywood dans kan skilja sig åt väldigt mycket, en kan vara väldigt traditionell, medan en annan kan vara mycket djärv, sexig och modern. Eftersom det är en kreativ explosion, hänger det mycket på koreografens/lärarens tolkning av dansen.
 
Cirkel Styrka med Kristian
Ett härligt pass som tränar hela kroppen. Styrkeövningarna sker i stationer och du väljer själv hur hårt du vill köra.

Styrka/Stabilitet med Anne-Charlotte 

Är träning av rygg, mage och bäckenbotten för att uppnå styrka, stabilitet, balans och rörlighet i hela kroppen. Fokus ligger på balans- och styrkeövningar, med inslag av lite roliga, kluriga och ibland även tunga övningar. Du utgår från din egen nivå, tränar i din egen takt och bygger på efter hand. Passets uppbyggnad; uppvärmning, styrkeövningar 25-26 minuter, nedvarvning och stretch. Medtag gärna yogamatta.


Medelgympa/Kondition med Ann-Charlotte m.fl

Medelgympa jämna veckor och Kondition i grupp ojämna veckor. 


Gympa/Styrka med Eva

Ett träningspass till bästa musiken från 80-talet. Efter en rolig uppvärmning blir det ett längre styrkepass där vi jobbar i intervaller, jobbar 45 sek och vilar 15 sek. Styrkedelen körs i två varv (med olika intensitet) och vi gör rörelserna tillsammans. Ett fartfyllt pass där man får mycket pepp och möjlighet att ta ut sig riktigt ordentligt om man vill. Vi avslutar med nedvarvning och en skön stretch. Medtag egen matta.

  

Gympa/Puls/Styrka med Kristian m.fl

I början kör vi Gympa med styrka i intervaller för att under terminen varva med bland annat konditionsträning. Ett pass för dig som gillar utmaningar.

 

Latin Fusion (Zumba) med Eva, Sandra och Evelina 
Underbart latinska rytmer kombineras med roliga danssteg som tränar överkroppen, underkroppen och allt däremellan. Det är så kul att man inte ens tänker på att man tränar! Passar alla åldrar, inga förkunskaper krävs!

Lättgympa med Anne-Charlotte

En skonsam men ändå fartfylld träning med enklare steg och rörelser för att förbättra rörlighet, balans, styrka och koordination. Lite högre intensitet och 2 låtar längre än seniorpasset. Inga hopp utan endast steg, som kan lätta från golvet om man så önskar.


Medelgympa Ann-Britt
Gruppträning som passar de flesta. Vänder sig till Dig som är något träningsvan. Kondition varvas med styrke- och rörlighetsträning. Intensiteten är avsedd att passa normal styrka och kondition. Alla pass körs till medryckande musik.

Pigga seniorer med Ann-Britt
Ett seniorpass med möjlighet att bli svettig och där vi tränar både kroppen och knoppen.
 
Senior med Anne-Charlotte
Passet innehåller en mix av rörlighet, balans, kontrollerade styrkeövningar, koordination och en svag pulshöjning, som utförs till medryckande musik. Intensiteten och belastningen är lägre än i lättgympapasset.

Senior med EvaMarie
Vi går igenom hela kroppen. Uppvärmning, rörlighet, styrka, nedvarvning och stretch.

Vattengympa med Jenny och Ann-Britt
En härlig motionsform där du till medryckande musik får ett effektivt puls/konditionspass där du även tränar styrka och smidighet. Vattengympa avlastar leder, har liten skaderisk och passar de flesta.

Yoga med Kirsi och  Tuula
Med kroppsrörelser tränar vi styrka, smidighet,balans och fokusering. Rörelserna görs i koordination med andningen som är ett redskap som både hjälper oss att slappna av och öka energinivån i kroppen. Alla kan utöva yoga och rörelserna anpassas till enskilda människan så långt det är möjligt även i grupplektion.